Er zijn twee mogelijke oorzaken:
1) Je bekijkt je dashboard via een gebookmarkte of eerder gedeelde link (bv via Facebook, Twitter etc). We hebben gemerkt dat nieuwe gegevens niet altijd doorkomen op gedeelde of gebookmarkte dashboards. Om je nieuwe gegevens zoals het bodemtype van je meetpunt te bekijken, log je het best in met je mailadres en wachtwoord via https://dashboard.curieuzeneuzen.be/ Indien nodig kan je daar ook een nieuw wachtwoord aanvragen. Je kan het dashboard daarna opnieuw delen zodat anderen ook de meest up-to-date informatie hebben.
2) Je sensor is een ‘mokkende puber‘ en stuurt met enkele dagen vertraging de gegevens door. De sensor stuurt één keer per 24 uur, ’s nachts, de meetgegevens door via het Internet of Things netwerk van Orange. Na deze verzending verschijnen de data van de afgelopen 24 uur op je dashboard.
Soms is dit niet het geval, en zie je bijvoorbeeld twee dagen achter elkaar geen nieuwe data op je dashboard verschijnen. Dit ligt aan een tijdelijke netwerkonderbreking op het moment van het verzenden van de data. Door die onderbreking kan de bodemsensor de meetgegevens niet meteen verzonden krijgen. De sensor zal dan wachten tot het volgende verzendmoment, 24 uur later, om het nog eens te proberen. Hierdoor kan het zijn dat je dashboard de data met één dag of meer dagen vertraging binnenkrijgt.
Geen nood: je data is niet verloren. De bodemsensor slaat alle metingen intern op en verstuurt ze zodra hij weer connectie heeft met het netwerk. Het is niet nodig om ons hierover te contacteren.